Alle ins en outs op het gebied van Digital Signage
Zowel Narrowcasting als Digital Signage bestaan al langere tijd en ook de combinatie is inmiddels meer dan 10 jaar in ontwikkeling. Dat betekent dat er inmiddels veel kennis is en dat je je als specialist in het veld kunt ontwikkelen. Wil jij ook een specialist worden op het gebied van LG Digital Signage? Met dit artikel leg je alvast een goede basis.
Back to Basic: een Definitie van Narrowcasting via Digital Signage
Het leveren van visuele content via een netwerk van schermen dat centraal wordt aangestuurd. Doordat plaats, tijd en handeling nauwkeurig bepaald kunnen worden, is het mogelijk om zeer specifieke doelgroepen te bereiken. Het doel kan promotie zijn, maar ook service, vermaak of operationeel.
De Digital Signage Markt
De markt is breed en divers, dus laten we eerst bepalen uit welke componenten de markt bestaat. Grofweg kun je deze in vier stukken opdelen:
- Promotie en reclame in de (semi-)publieke ruimte.
- Informatieve schermen
- Digitale schermen voor beveiliging en controlesystemen
- Apparatuur voor conferentiekamers en ander intern gebruik
Welke Types Content zijn er?
Elke doelgroep, gelegenheid en toepassing heeft zijn eigen karakteristieken en vereist dus een specifieke aanpak. Toch is het handig de volgende kernwaarden van de content mee te nemen en het belang ervan voor ieder project te bepalen:
- Gerichtheid: de content is relevant voor de doelgroep, de tijd en plaats van handeling. Een medicijn wordt aangeprezen bij de apotheek, niet in de speelgoedwinkel.
- Visuele stimulans: de content trekt direct de aandacht van de klant en houdt deze vast.
- Interactiviteit: de gebruiker heeft mogelijkheden de content aan te passen op basis van zijn of haar wensen.
- Dynamiek: de mogelijkheid de content snel aan te passen.
Bedenk voor een project goed welke factoren je hiervan belangrijk vindt en hoe je ze wilt inzetten om het door jou beoogde doel te behalen.
LG Digital Signage biedt Eindeloze Mogelijkheden
De grote kracht van dit alles ligt natuurlijk in de achterliggende technologie. Data van het gebruik door de doelgroep wordt verzameld en geanalyseerd, om tot steeds effectievere boodschappen en aflevermomenten te komen. Daarom zul je ook het meest bereiken wanneer je koppelingen weet te maken tussen deze bestaande informatie en jouw boodschap op jouw netwerk. Hiervoor kun je partnerschappen aangaan met andere bedrijven die dezelfde doelgroep bedienen (met een ander product uiteraard). Ook kun je je steeds verder verdiepen in je doelgroep, want mensenkennis blijft natuurlijk de basis van communicatie.