Automatisering in de zorg
De technologie ontwikkelt zich snel, zo ook met betrekking tot automatiseringsprocessen in de zorg. Dit zijn vaak nieuwe processen met nieuwe systemen, om deze processen zo soepel mogelijk te laten verlopen zijn er bureaus gespecialiseerd hierin. KM2 Consultancy is een van deze bureaus. Het beheren van de applicaties is ook een belangrijk aandachtspunt. Zodat het naar de wensen van de instelling functioneert.
Bezuinigingen
Door de bezuinigingen in de zorg moet men efficiënter werken, er wordt veel bezuinigd op personeel. Dit werk moet toch opgepikt worden en uitgevoerd worden. Om kwaliteit in de zorg te garanderen worden deze bezuinigingen opgevuld door software. Dit maakt processen inzichtelijk en worden geautomatiseerd waardoor uren bespaart blijven. Men moet simpelweg efficiënter werken wat door middel van juiste software gerealiseerd kan worden.
Digitaal
Als meerdere instanties bij een proces betrokken zijn, is er veel informatie van verschillende partijen aanwezig. Om te zorgen dat de juiste partijen toegang krijgen tot deze informatie is een juiste ICT infrastructuur nodig. Neem bijvoorbeeld het elektronisch patiënten dossier. Met behulp van deze software kunnen verschillende zorginstanties bij de informatie van een patiënt. Dit is nieuw in de zorg en heeft professionele begeleiding nodig voor de werknemers die hier mee gaan werken.
Trainingen
De grote zorginstellingen introduceren nieuwe software systemen die zich samenvoegen in de huidige processen. Omdat hier veel personeel mee gaat werken, wordt er gebruik gemaakt van consultancy bureaus om te zorgen voor een goed verloop. Deze stellen een opleidingstraject/training samen die aansluit bij de desbetreffende software. De instelling heeft zelf de mogelijkheid om een bureau voor projectondersteuning in te schakelen. Deze analyseren de software en ontwikkelen hier een passende training voor.
Moderne werkgevers
e-HRM is een populair begrip voor werkgevers, de nieuwe generatie werknemers zijn gewend aan de digitale wereld. Hier moeten werkgevers zich dan ook op aanpassen. Het klantenbestand met werknemers digitaal onderhouden en het contact via tablets en smartphones is hier een onderdeel van. De werknemers ontvangen hun werk roosters en andere benodigde informatie digitaal. Hierdoor kan de werkgever ook duidelijk inzicht krijgen in de werkroosters en het ziekteverzuim.
Als je op de juiste manier weet om te gaan met de digitale mogelijkheden kan er efficiënt gewerkt worden en kan er aanzienlijk op de kosten worden bespaart.