Waarom je video moet gebruiken
Wanneer je als bedrijf een boodschap over wilt brengen, dan heb je verschillende mogelijkheden. Je kunt een tekst maken, een foto gebruiken of een bedrijfsfilm laten maken. Een video gebruiken om je boodschap over te brengen aan je doelgroep, of dat nu werknemers of (potentiële) klanten zijn, is een erg goed idee. Wij leggen je graag uit waarom je beter een video kunt gebruiken om een boodschap over te brengen.
Video triggert de doelgroep beter dan tekst of foto’s
Een video valt meer op dan een stuk tekst of foto. Door de bewegende beelden wordt de doelgroep getriggerd om te blijven kijken. Denk maar aan hoe je zelf door social media scrollt: je zult eerder stoppen bij een bewegend beeld, zoals een video of GIFje, dan bij een lang stuk tekst of een foto. Je doelgroep zal dus je boodschap sneller zien, wanneer je deze communiceert met een video. Ze zijn geneigd om langer te blijven kijken.
Mensen onthouden info uit een video beter
Een video wordt meer dan 60.000 keer beter opgeslagen in de hersenen dan een tekst. Dus wanneer je een boodschap met een leuke video overbrengt, dan blijft deze ook nog eens langer in hun hoofd zitten. 90% van de informatie die naar je hersenen gaat, is visueel. Informatie is ook beter vatbaar te maken, als deze in video gegoten wordt. Een video geeft extra waarde aan de boodschap.
Je valt op tussen concurrenten
Visuele content op social media wordt beter gewaardeerd door de algoritmes. Je valt dus meer op en zult meer getoond worden aan je doelgroep op social media, wanneer je een video gebruikt. Instagram, YouTube en TikTok maken ook gebruik van korte video’s (reels op Instagram). Deze korte video’s helpen je eigenlijk bij het kort en krachtig uitleggen van je boodschap.
Goede visuele content maken
Het is van belang dat je video ook goed eruitziet. Daarom is het verstandig om dit uit te besteden. Er zijn bedrijven die je video kunnen maken, zodat deze er top uitziet. Cooler Media is zo’n bedrijf. Zij kunnen jou helpen om een goede bedrijfsfilm te maken, zodat je boodschap duidelijk overkomt op je doelgroep, of dit nu mensen binnen je bedrijf of klanten zijn.